-->

30.10.2009

Relatii clienti

Scriu acest post pentru toate acele persoane care apeleaza la serviciul relatii clienti indiferent de companie(in special telefonie mobila).
Vocea din "spatele difuzorului" este la fel ca tine-utilizatorul- un om, care are stari proaste sau bune. Natura job-ului este sa fii dragut, politicos insa nimeni nu este nevoit sa accepte un comportament de mahala din partea interlocutorului.

Lucrez la un serviciu relatii clienti si pot spune ca ma irita la culme:
  • cand cineva nu stie sa vorbeasca frumos - in primul rand sa se prezinte. Cand cer numele ca sa stiu cui ma adresez primesc raspunsul "dar de ce va trebuie numele meu". De parca as putea face ceva cu numele!!
  •  omul care incepe sa se crizeze la telefon de parca ar rezolva ceva prin ridicarea tonului.
  • cand cineva mi se adreseaza cu "pepuşe", "cucoana", "doamna sau domnisoara ce esti", "tanti", "fă", "mami"
  • atunci cand apeleaza careva si zice "hai vorbeste mai repede ca vorbesti pe banii mei" atunci la ce mai suni??
  • cand cineva spune "tu stai pe banii mei asa ca taci si asculta-ma" it's true dar asta nu inseamna ca sunt presul tau
  • cand injura si ma trimita acolo de unde nu mai pot intra
  • atunci cand aud " vai da ce greu raspundeti, ce naiba faceti acolo??"Ei bine,  tratez clienti ca tine care stau 15 minute doar ca sa se planga cat de greu ajung in legatura cu un operator. Stati mult in asteptare pentru ca mai se trezesc copii care sa ocupe linia doar ca sa ma intrebe cand am facut sex ultima data, sau tipi care care se masturbeaza cand raspunzi. Din cauza lor tu- client- stai mult in asteptare, eu ma spetec pana ma iau dracii ca sa rezolv problemele pe care le aveti.
  • cand pentru a solutiona situatia intreb "ce eroare va apare/cum ati dedus ca.." si primesc raspunsul "nu stiu".  Atunci cum doresti sa te ajut daca nu stii sa imi prezinti situatia????
Imi place sa ajut si sa ofer informatii atata timp cat se da dovada de cei 7 ani de acasa, politetea este cheia nr 1 in viata dar multi uita de ea!!!
Printr-o simpla cautare pe google am observat ca multi oameni au o impresie gresita despre asistenti relatii clienti, tind sa creada ca sunt niste frustrati si incompetenti. Poate unii sunt, nu zic nu dar de sa generalizezi sau  o clipa careva s-a gandit cum e intr-un Help Line? Stie cum este acest job? Sunt o multitudine de informatii si nu ai cum sa le stii pe toate, mai gresesti pentru ca este uman. Daca asistentii gresesc gata, e o greseala fatala si ireversibila "doar de aia esti pus acolo, sa stii dracului informatiile, ca te te platesc pe tine, datorita mie clientul tu stai la job-ul ala".

De cand lucrez ca asistent relatii clienti vad lumea cu alti ochi, am ajuns sa imi dau seama cu ce fel de persoana am de-a face dupa primele 30 secunde.Cand ma duc sa platesc ceva la o caserie si vad ca doamna se uita chioras la mine, stau si ma gandesc cine stie ce zi proasta a avut azi. Daca am ceva de rezolvat, o reclamatie,  ma duc si folosesc diplomatia, respect persoana din fata mea.  Uneori urasc job-ul asta la culme, alteori imi este drag sa vorbesc si sa ajut oamenii chiar daca tipa la mine. Alteori este si amuzant cand esti ceruta in casatorie la telefon sau ti se spune ca ai o voce frumoasa si sa ii dai beep sa vorbesti cu el:))

Nu incerc sa generalizez si nici nu as vrea sa creez vreo polemica dar asta este parerea mea. Prin acest post am vrut sa punctez faptul ca atunci cand apelati la un serviciu folositi diplomatia si veti primi inapoi respectul cuvenit!



21 comentarii:

camelcutza spunea...

eu am lucrat collection la cosmote,adica rezolvam probleme legate de bani plati si intarzieri.sa vezi cand e vorba de bani cum urla!sau sa lucrezi la o banca unde ai target de recuperare si vorbesti cu omul si realizezi ca nu are de unde,sau nu vrea sa vorbeasca cu tine sau te minte..."Toata ziua stati si beti cafele,eu va platesc,ma ascultati".Mi-a facut unul scandal ca de ce i-am zis ca sediul e in bucuresti,ca ce,el e de la tara?:))

Mika spunea...

crede-ma camelcutza ca stiu cum sunt oamenii cand vine vorba de bani pana si lipsa de 1 unitate de cent este reclamata-care este ceva infim, nu face nimic cu 1 unitate de cent, nici macar nu este 1 cent.
As vrea sa cred ca numai in RO exista asa ceva, analfabeti cu cartele.

Ladvi spunea...

:)) Tocmai mi-am adus aminte si eu de anul petrecut in call center-ul Rds.Am trecut prin tot ce spui tu si multe altele,cred ca ar fi pagini intregi de scris despre lucrurile astea,unele funny altele enervante.In viata mea nu as mai lucra intr-un call center si voi fi intotdeauna amabila cand sun eu undeva :))

vioricaghe spunea...

Buna,Mika!E greu sa interactionezi cu oamenii zilnic,eu de mult am inteles ca trebuie sa am nervii tari...politetea e regula nr. 1 in viata,..da,pt. cei care stiu ce inseamna educatia.La noi in tara daca nu tipa unul pe strada sau pur si simplu in magazin fara motiv,nu am mai fi in Romania...din pacate,am avut niste probleme cu acel Rds ca am asteptat o luna sa vina doar ca sa-mi dea parola noua pt. ca mutasem...Mergeam in fiecare zi la centrul lor si imi zicea aceeasi domnisoara absolut fitzoasa (nu se poate sa aiba atat de multe zile proaste) si imi zicea mereu sa ma duc acasa sa ii astept.Eram in mijlocul sesiunii si cu toate astea mergeam la ei si imi vorbeau astfel..si nici nu tipam!nu sunt genul care sa vorbeasca urat sau cu tonul ridicat.Da,si am facut intre timp si varicela si nu am mai putut sa merg sa ii rog sa vina,de parca nu ei erau cei care aveau interesul sa-si pastreze clientii...a mers prietenul meu si i-a zis acea domnisoara impertinenta ca nu conteaza ca a venit el cu buletinul meu(caci in final dansa se hotarase sa refaca contractul),ca trebuie sa vin eu.Poti sa crezi?Ii venea sa o omoare prietenul meu caci i-a zis k am varicela si ea,ft bine sa vin cand ma fac bine..dupa 2 sapt. am schimbat firma trecand la upc care in 2 zile au venit..si tot a trebuit sa merg la fata aia ca sa anulez contractul..simteam ca imi venea sa o bat,dar mi-am amintit ca eu am fost educata altfel si i-am vb frumos...asa ca sunt si impertinenti ca sa nu le zic de-a dreptul nesimtiti care lucreaza cu oamenii..e incredibil cum lasa un director sa lucreze astfel de oameni..nu cred k mai exista intr-un alt colt de lume asa angajati...cel putin sper!

Mika spunea...

Mda, domnisoara nu avea zile proaste ci asa era ea. Eu m-am referit la acei oameni care tipa, se crizeaza chiar si atunci cand le vorbesti frumos si civilizat. Rds are o politica de asteptare..pana sa vina internetul dureaza 1 luna.

Angajati de genu gasesti oriunde, cu timpul te scarbesti sa vorbesti frumos incat oricine vine ti se pare la fel de imbecil ca cel din urma. Este un dezavantaj sa lucrezi la relatii clienti. Ajungi sa fi nervoasa si sa fi fitoasa.

Mika spunea...

@ Ladvi, call center-ul este sansa de a te schimba. Iti scgimba viziunea asupra vietii, te cizelezi-asta daca esti capabil sa preiei ce este mai bun

vioricaghe spunea...

Da,Mika,ai dreptate...viata in societate e o jungla!

Ladvi spunea...

Rds-ul nu are o politica de a instala clientii dupa o luna :)) Exista situatii si situatii...si oriunde apar cazuri de genul acesta(crede-ma ca stiu din propie experienta).Iar in call center tot ce inveti este sa fii calm in orice situatie,altfel nu rezisti.Si iti sut date zilnic atatea exemple de "asa NU!" incat ti se ia...

Mika spunea...

Cand am fost sa imi pun eu internetul mi-a spus tipa de acolo ca instalarea dureaza 1 luna pentru ca asa este politica. Ca exista lista de asteptare si mai stiu eu ce mi-a indrugat ea...:))Trebuie sa recunosti ca un call center de asemenea te poate transforma intr-o persoana irascibila, nervoasa.

Gaby spunea...

:))))))))))))))))))))))))
Mika, habar nu aveam câte porcării îndură operatorii de la call-center.

Mika spunea...

Gaby aici am postat jumatate din ce traiesc eu ca operator.Din pacate nu pot da exemple clare de conversatii ca sa vezi cata prostie zace in populatia Romaniei.

vioricaghe spunea...

Nuuu,la mine nu era vorba de asta.Eu aveam netul instalat si contract de un an si mi-au zis k vin in 2-3 zile ..aveam si fir si tot aici..trebuiau sa vina ca sa-mi zica doar noul username si parola pt. k ma mutasem...

camelcutza spunea...

cea mai tare intrebare pe care am auzit-o pana acum,mi s-a pus la cosmote,desi noi eram "serviciul plati":daca am trecut un numar pe ecranul telefonului,dar nu l-am salvat,apelat si nu i-am trimis mesaj,cum il pot afla?si eu,ca sa nu fiu singura care rade,i-am zis ca nu sunt destul de competenta sa-l ajut si i-am facut legatura la relatii cu clientii.

Mika spunea...

:)) camelcutza chiar e funny, insa pe mine in acel moment ma doare capu de cata prostie poate sa scoata pe gura..dupa ceva timp imi vine sa rad.

Ladvi spunea...

Daaa...la inceput sunt distractive fazele astea apoi te saturi. :))

Mika spunea...

Incerc sa nu ma las afectata de apeluri insa uneori duc furia si acasa, ajung uneori sa am cosmaruri pentru ca asa sunt eu mai sensibila si pun la suflet tot desi la suprafata par a fi o scorpie:))

Am incercat sa caut alt job insa momentan nu e nimic care sa imi ofere ceva mai mult so..raman la call center

Anonim spunea...

Great post. Can’t wait to read the next ones :).

Anonim spunea...

Ι am гeally gгateful to thе
owner of this web site who has shаred this impreѕsiѵe paгаgraph at at
this tіme.

Feel freе to visіt my blog ρost; altec bucket trucks
my web site: altec bucket truck

Anonim spunea...

Ιt is in reality a nice and useful piece of info.
ӏ'm happy that you shared this helpful info with us. Please keep us up to date like this. Thanks for sharing.

my website ... locate a bucket truck
My webpage > bucket trucks for sale

Anonim spunea...

Ι think the admіn of thіѕ ωeb site is in faсt working hard
in suрρort of his websitе, for
the rеason that here every ԁatа iѕ quаlity
baѕeԁ stuff.

Alsο vіsit my page: Tens Pain Relief

Anonim spunea...

Ӏt's really a great and useful piece of info. I'm hapрy thаt you shared this useful info wіth us.
Please keeр us informeԁ lіke this.
Thank you fοr sharing.

Also visіt mу web ѕitе How to buy And sell Cars

Related Posts with Thumbnails