-->

25.04.2010

Terapia prin moda cu Karl Lagerfeld

Recent am dat peste revista Bazar din martie 2009 in care cunoscutul designer Karl Lagerfeld oferea un interviu care dupa parerea mea este plin de sfaturi utile. Lucruri pe care multe femei le desconsidera sau exagereaza atunci cand vine vorba de moda sau frumusete. Bineinteles ca multe veti spune ca fiecare are dreptul de a-si forma stilul, fiecare face cum doreste fara sa urmeze reguli. Acestea din urma deseori exista doar ca sa fie incalcate. Cred in libera exprimare dar mereu exista o limita si aceea este de a nu agresa "ochiul" publicului in mod grotesc.
Mai jos doresc sa va impartasesc si voua o parte din acel interviu iar concluziile, ei bine fiecare este liber sa si le formeze asa cum doreste.

"Harper's Bazar: Recesiunea ma face sa nu pot dormi noaptea. Sotul meu imi spune ca trebuie sa-mi reduc chletuielile, dar eu am temeri referitoare la un buget limitat de cumparaturi. Pot sa arat sic daca imi cumpar lucruri ieftine?
Karl Lagerfeld: Cel mai important lucru este sa dormi bine. Incearca sa ai vise frumoase, fara cosmaruri legate de recesiune. Nu folosi niciodata cuvantul ieftin. In ziua de azi, oricine poate arata sic in haine care nu costa mult. Poti gasi haine bine croite la orice nivel si poti fi cea mai sic femeie din lume imbracata doar intr-un tricou si in jeansi. Nu te folosi de hainele scumpe pentru a-ti masca nesigurantele personale. Fii mandra de tine si nu doar pentru ca porti haine scumpe de designer. Sunt minunate insa multi omeni sunt fericiti si fara ele. Tu contezi in primul rand,  pe urma hainele. Reinventeaza combinatii cu lucrurile pe care le ai deja. Evolutia este secretul pentru a ajunge la etapa urmatoare.

H.B: Sunt  cu capul in nori. Mereu imi fug gandurile la urmatoarele cumparaturi: o noua jacheta tip smoching, o bluza cu volane, un sirag de perle. Sunt dependenta de shopphing? Ce ar trebui, de fapt, sa cumpar?
K.L: Mai intai uitat-te la smochingul pe care il ai deja. Acelasi lucru se poate spune si despre bluza cu volane si despre siragul de perle. Oricum, toate arata la fel si pot sa astepte pentru ca nu sunt lucruri noi. cumpara ceva ce nu ai sau ceva ce iti doresti cu adevarat si poate fi combinat cu ceea ce deja ai. Cumpara doar cand o piesa te entuziasmeaza, nu doar pentru simplu fapt de a cumpara. Ar fi un gest putin cam infantil. azi, colindatul magazinelor este considerata o forma de anxietate culturala. Exista modalitati mai constructive si mai inteligente de a-ti petrece timpul.

H.B: Cu noile tendinte-coate tocite, tricouri albe si jeansi decolorati-mi-e teama ca prietenii mei or sa  creada ca am saracit. Ce impresie o sa fac? Oare prietenii mei or sa ma judece?
K.L: Tricoul poate fi impecabil, la fel si jeansii. Acestia din urma nu sunt o noutate-ei au existat si cand era la moda sa faci cumparaturi fara limita. Ca sa te reinventezi intr-o varianta noua si impecabila chiar si in cea mai modesta tinuta, nu renunta la machiaj si asigurate ca parul si pielea sunt perfecte. Aceste detalii vor avea un impact mai mare decat hainele scumpe si apropo, ce fel de prieteni ai?. Imbraca-te pentru tine si barbatul pe care il iubesti. Uita de femeile care o fac pentru a impresiona alte femei. Este un mod de a gandi foarte nesanatos.


Bineinteles ca mai existau inca 2-3 intrebari dar care nu transmiteau nici un mesaj. Nu stiu daca chiar asta a fost intentia lui sau nu dar este clar (sau ce vad eu ca este "clar" ) ca a vrut sa ne transmita noua, femeilor, ca o haina niciodata nu va putea sa ne ascunda caracterul (uneori de-a dreptul infect si nedemn de o femeie), hainele nu ne fac mai frumoase sau mai inteligente, hainele nu ne ascund temerile, visele, dorintele, dezamagirile si ca nu totul sta in haine. Sunt de parere ca noi trebuie sa purtam haina nu invers. Un aspect placut incepe prin "aspectul" interior si apoi cel exterior. Daca natura nu te-a inzestrat cu o frumusete care determina si femeile sa intoarca lung capul dupa tine incearca macar sa pui in evidenta acele putine calitati pe care le detii. Nu stii sa iti pui machiajul pe fata? Invata, exercitiul este cheia succesului.
Aud deseori femei care se plang ca nu gasesc un fond de ten cu acoperire full. Acest fel de acoperire iti trebuie atunci cand clar ai un ten plin de imperfectiuni dar daca le sesizezi de ce nu faci nimic ca sa remediezi? Nu sunt ipocrita, si eu eram al fel plina de tot felul de imperfectiuni pe fata pana cand m-am documentat si am remediat problema. Eram de-a dreptul oripilata sa ies afara fara cel putin fond de ten pe fata, in acest moment nu folosesc decat un fond de ten mineral pe care il aplic extrem de light (ca si o pudra) in zona obrajilor unde sunt mai rosie, putin blush, rimel,ceva gloss si i'm good to go.




PS: Am inaugurat si badge-ul pentru Facebook :D

0 comentarii:

Related Posts with Thumbnails