-->

28.05.2010

Cand este necesar sarcasmul?

De foarte putine ori aleg sa fiu sarcastica si asta doar in conditiile in care cineva chiar ma calca pe nervi. Gresesc de multe ori, fie atunci cand scriu pe blog si mai uit/inversez cuvinte, nu fac acordul intre predicat si subiect, spun ceva care ar putea jigni pe cineva smd. Insa ce ma desgusta cel mai mult este sarcasmul si rautatea oamenilor atunci cand imi spun ca am gresit. Nu ma supara faptul ca mi se spune ci modul in care imi este adresata atentionarea. Cel mai tare ma supara atunci cand cineva imi lasa un comentariu gen " vai, ai gresit din punct de vedere gramatical. Fiind la jurna credeam ca stii deja notiunile de gramatica" sau " de ce pui ghilimele ca doar nu ai luat sintagma de undeva sau e vreun citat sau vreo marca inregistrata".

Nu apreciez  astfel de persoane care ofera doar o critica distructiva nu constructiva. Cum suna "articol frumos,blabla..PS: ai gresit..." . Poate sunt paranoica dar ma deranjeaza la culme oamenii astia.  Citesc zilnic aproximativ 50 de bloguri sau poate si mai mult , mereu gasesc erori insa pe mine ma intereseaza mesajul nu ortografia. 

Bun si sa spun de fapt ce m-a deranjat incat sa scriu acest articol. La review-ul de pe cerecomand.ro despre Laptele demachiant de la Ivatherm am scris asa :

Cei de la Ivatherm sustin ca sunt prima companie romaneasca de dermacosmetice recomandata de dermatologi
si am primit acest comentariu:

“prima companie romaneasca de dermacosmetice recomandata de dermatologi”- cam redundant, in conditiile in care toata lumea stie ca dermatocosmeticele sunt facute in colaborare cu medici dermatologi… 
“Mirosul irezistibil de “ciresi infloriti” si hidratarea M-AU convins sa cumpar revista in care primeam cadou o lotiune de corp din aceasi gama Cherry Blossom”- e chiar asa greu sa faci acordul subiectului cu predicatul? Credeam ca a sti gramatica limbii romane e o conditie esentiala atunci cand esti editor/ redactor"

concluzia?
1.De ce trebuie sa fii in defensiva ca doar nu sunt eu copywriter-ul brandului Ivatherm. In plus eu cu mintea mea limitata am inteles ca Ivatherm este prima companie romaneasca de dermacosmetice . Cel putin in capul meu pare destul de logic si in nici un caz "redundant".

2. Ughmm am vazut greseli tiparite in ziare,reviste chiar si carti. Atunci inseamna ca oamenii care au scris pe urma corectorii nu stau bine la capitolul gramatica doar pentru greseli minore. Chiar intreg articolul era incorect gramatical incat sa uzeze acest sarcasm care pur si simplu ma tulbura, ma streseaza?

De mult mi-am propus sa incerc sa nu mai fiu asa sensibila insa nu pot, asta sunt. Ma deranjeaza rautatea.


 Imi spuneti daca cumva am luat-o razna?













6 comentarii:

Mihaela spunea...

Nu te necaji, sunt multi care fac astfel de comentarii. Am avut si eu, chiar de la bloggeri, si cand am intrat pe blogul lor era plin de greseli :). Le place sa comenteze aiurea, se considera mai inteligenti cand fac asta.

Beatrix spunea...

@Mihaela, asta imi spun si eu mereu. Eu totusi i-am multumit pentru critica :D

Unknown spunea...

Nu baga rautaciosii in seama :D

Camelia Bucur spunea...

clar n-ai de ce sa-ti faci probleme. mereu se gasesc unii care se cred cu un gram mai destepti, doar pentru ca au descoperit o cratima in plus sau in minus.

Camelcutza spunea...

Daca vrei sa scrii intr-un mediu in care lumea te va bombarda cu feedback, trebuie sa fii atenta si sa eviti criticile, ca daca gresesti nu vor intarzia sa apara. Mie un tampit mi-a lasat comentarii la vreo 20 de posturi mai vechi ca sunt idioata ca nu pun space dupa semnele de punctuatie...

Beatrix spunea...

@camelcutza, ideea este ca mereu se vor strecura greseli. Poate fi vorba de neatentie, redactare rapida smd. si critica o primesc atata timp cat e pertinenta. Din greseli am invatat si asa am reusit sa ma perfectionez si sa nu le repet insa uneori nu imi place sa fiu perfecta.

Oamenii care stau mai mult sa vada greselile de ortografie/gramaticale nu vor sa citeasca mesajul din articol, pentru care poate tu ai pus suflet ci vor sa arate ca ei sunt superiori prin faptul ca stiu pana si in somn acele reguli.

Related Posts with Thumbnails